Centralizace a zvyšování efektivity nákupního procesu

Trvale zvyšovat efektivitu nákupního procesu je dlouhodobý cíl, který si klade většina společností. Skupina ČEZ si stanovila i cíle další. Centralizovat nákupní a automatizovat rutinní činnosti a komunikovat s dodavateli přes dodavatelský portál.

Proč SAP řešení?

Skupina ČEZ si zvolila řešení Řízení vztahů s dodavateli (SAP SRM) pro funkční rozsah v oblasti operativního i strategického nákupu, které nabízí procesní i systémovou integraci se systémem pro řízení podnikových procesů (SAP ERP) ve standardu řešení.

 

Rozsah implementovaného řešení SAP SRM

  • Standardní funkcionality SAP SRM + SAP Supplier Self-Service.
  • Zákaznická rozšíření systému se zaměřením na podporu centralizace a procesní optimalizaci nákupního procesu.

 

Výhody řešení

  • 56% zvýšení efektivity nákupního útvaru měřené počtem FTE pracovníků nákupních útvarů od zavedení SRM, což představuje průměrně 11% meziroční zlepšení v období 2008-2012.
  • 32.000 objednávek odesláno elektronicky přes Dodavatelský portál v roce 2012.
Implementace SAP SRM u zákazníka ČEZ | con4PAS

Implementace SAP SRM

SAP SRM je pro ČEZ základním nástrojem podporujícím centralizaci a zvyšování efektivity nákupního procesu. Základem je postupná a promyšlená optimalizace jednotlivých částí procesu v souladu se strategickými záměry společnosti.

Milan Chotěborský, manažer útvaru Podpora nákupu, ČEZ, a. s.