Rozhovor s Jaroslavem Podestátem vedoucím samostatného oddělení operativní nákup České pošty, s.p.
Na přehled článků v této sérii se můžete podívat zde.
Výzvou pro náš tým bylo rozdělit proces tak, aby měl co nejmenší vliv na změny současných postupů a zároveň eliminoval provozní dopady a omezení při samotném přechodu do produktivního provozu. Týkalo se to zejm. vytvoření a začlenění nového samostatného centrálního skladu OZ Balíkové služby s oddělenými materiály a s novým způsobem realizace objednávek do tohoto skladu. Velkou osobní výzvou pak byla příprava dat pro migraci kontraktů, objednávek a skladů s několika týdenní odstávkou objednávání. Samotnou migraci pak realizoval con4PAS, a.s., v případě skladů pak Kompetenční centrum ČP.
Po přibližně 2 letech to byl větší projekt, který se týkal všech modulů SAP a měl dopad do návazných non SAP úloh jako např. APOST. Je to vždy výzva a zároveň příležitost spolupráce s kolegy z ostatních modulů. A co mi vzal? Měl jsem připraveny drobné změny rozvojového charakteru, které jsem v rámci projektu chtěl realizovat, nicméně v harmonogramu pro ně již nebylo místa, snad jindy.
U České pošty s.p. dělá podporu SAP Kompetenční centrum, při implementaci se většinou jedná o výběr z několika variant a tento samotný proces výběru mě samotného vždy obohatí a inspiruje k dalším možnostem třeba pro následný rozvoj.
U mě je to zejména Kontrakt management, u kterého jsem byl od začátku, kdy jsme jej nejdříve zasadili do SAP MM, společně s con4PAS, a.s. pak implementovali v SAP SRM, kde se realizoval v několika následných menších projektech jeho další rozvoj. Na kontraktech z hlediska operativního nákupu totiž vše začíná, někdy i končí .
Zásadní změnou je samozřejmě fakt, že OZ Balíkové služby mají svůj i personálně oddělený operativní nákup se svojí oddělenou číselnou řadou objednávek a svojí zodpovědností. Nicméně některé funkcionality oddělit úplně nejdou, zejména ty na nejnižší binární úrovni jako je správa centrálních číselníků (zakládání kmenových záznamů materiálů, dodavatelů, kontraktů, aj.) a taktéž správa nákupních katalogů v MDM. Tuto správu a údržbu dat pro OZ Balíkové služby zajišťujeme smluvně nadále u nás.
Děkuji za velmi zajímavý a inspirující pohled
Petra Terbrová
Zaujal Vás článek a chcete se dozvědět více? |