Pod pokličkou: Díl 5 - Rozhovor s Martinou Klinkovou

Pod pokličkou: Díl 5 - Rozhovor s Martinou Klinkovou

Rozhovor s Martinou Klinkovou - centrální metodičkou nákupu Skupiny ČEZ.

16. září 2025

 

Na přehled článků v této sérii se můžete podívat zde.

 

Martina Klinková je centrální metodička podpory nákupu ve Skupině ČEZ. Účastnila se celé řady projektů, které měly za cíl nasadit centrální nákupní systém a centralizovat procesy včetně zavedení elektronické komunikace s dodavateli. Proškolila tisíce uživatelů a aktivně se podílí na průběžném rozvoji stávajícího nákupního systému.

 

  1. Martino, projekt Aplikační podpora nákupu trval téměř dva roky. Šlo o velmi rozsáhlý implementační projekt, ať už se týká počtu uživatelů, dodavatelů, počtu dokladů i rozsahu funkcionalit.  Co bylo pro Tebe největší výzvou?

Na projektu pracovaly desítky lidí. Ať už to byli mí kolegové nebo strana dodavatele.Všichni dělali svou práci dobře a s nasazením, ale největší výzvou pro mě bylo, abyvšechny činnosti do sebe zapadly. Kompletace těch jednotlivých dílků.Před najetím celého systému jsem měla trošku obavy, ale všechno zafungovalo jako dobře promazaný stroj. Byla to obrovská úleva, když začaly systémem procházet první nákupní doklady.

 

  1. Co Ti projekt dal a co vzal?

Nemohu říct, že by mi projekt něco vzal. Toto období bylo velmi náročné na čas. Tak snad v daném období to byl možná čas. Bylo nutné se práci věnovat víc než jen v pracovní době. Vyváženo to bylo poznáním, že mám kolem sebe spoustu lidí, na které se mohu spolehnout. Kolegy, kteří jsou ochotni vždy pomoci, ale také zabrat, když to vyžaduje daná situace. Kolegy, kteří dělají dobře svoji práci.No a pak také strana dodavatele C4P. Velcí profesionálové, kteří si umí se vším poradit.Toto všechno jsou pocity a zkušenosti, které mi už nikdo nevezme.

 

  1. Vidíš jinak podporu systému, když ses podílela na jeho implementaci?

Určitě! Jedná se o systém, který má své technické možnosti. A při jeho implementaci bylo nutné tyto možnosti zohlednit. Dnes, jako člen útvaru Podpora nákupu, už dovedu uživatelům vysvětlit, že systém neumí dělat všechno stejně jako systém předchozí, ale že je potřeba vymýšlet a učit se procesy nové. Procesy, které jsou moderní a stejně dobré.

 

  1. Je nějaký proces nebo oblast, která Tě v baví víc než ostatní?

Řekla bych, že pro mě je zajímavý proces schvalovacího WF. Kombinace schvalovacích cest a všech atributů, které jsou na to navázané. Ale moje srdcová záležitost je elektronické podepisování.I tato oblast je součástí nového systému. Byla nedílnou součástí celého projektu a já stále zjišťuji, že se mám pořád co učit.

 

  1. V rámci projektu se vše točí okolo systému, aplikačního vzhledu a funkcionalit. Jak to vnímáš z pohledu zodpovědnosti za následné provozování?

Říká se, že v jednoduchosti je krása. Za mě bych byla ráda, kdyby byl systém co nejméně náročný na údržbu a v případě potřeby snadno rozšiřitelný.Moc bych si přála, aby pro všechny uživatele bylo „cépéčko“ co nejvíce uživatelsky přívětivé a pro nás všechny, kteří se staráme o jeho provoz zase co nejlépe spravovatelné, stabilní a přehledné.

 

Děkuji za velmi zajímavý a inspirující pohled

Petra Terbrová