Pod pokličkou: Díl 8 - Rozhovor s Veronikou Rokytovou

Pod pokličkou: Díl 8 - Rozhovor s Veronikou Rokytovou

Rozhovor s Veronikou Rokytovou Produktovým manažerem v ČEZ ICT Services.

29. října 2025

 

Na přehled článků v této sérii se můžete podívat zde.

 

Veronika Rokytová má dlouholeté projektové zkušenosti voblasti implementace, rozvoje i provozu systémů SAP. Zaměřuje se nejen na procesní pohled, ale i na technické náležitosti, v obou oblastech má velmi hluboké znalosti. 

 

  1. Veroniko, projekt Aplikační podpora nákupu trval téměř dva roky. Řídíš útvar, který má na starosti správu více než 9 000 uživatelů, přiřazování přístupů a oprávnění, k tomu zodpovědnost za nastavení a správné směrování elektronických workflow procesů pro 18 společností. Co bylo pro tvůj útvar největší výzvou? 

Největší výzvou bylo udržet přehled nad všemi procesy, hlídat harmonogram a zajistit, aby žádný krok nezůstal opomenutý. V takto komplexním prostředí se člověk neobejde bez spolehlivého týmu. Díky vzájemné podpoře, odbornosti, sdílení zkušeností a otevřené komunikaci jsme dokázali držet harmonogram a mít jistotu, že každý krok bude dotažený. 

 

2.  Co Ti projekt dal a co vzal?  

Projekt mi dal především spoustu cenných zkušeností a příležitost posunout se odborně zase o krok dál. Naučil mě dívat se na věci komplexněji, hledat souvislosti, a ještě víc spoléhat na týmovou spolupráci. Zároveň mi ale také „vzal“ pár klidných večerů, vánoční svátky strávené u počítače během go-live a určitě i pár šedivých vlasů navíc. Ale když se ohlédnu zpátky, stálo to za to – výsledky a společně odvedená práce převážily veškerou náročnost. 

 

3.  Vidíš jinak podporu systému, když ses podílela na jeho implementaci? 

Určitě ano – když člověk stojí u samotné implementace, má možnost detailně pochopit, jak je systém nastaven a proč jsou procesy nebo oprávnění navrženy právě tímto způsobem. Díky tomu je pak jeho podpora mnohem jednodušší a efektivnější. Nejde jen o to „řešit požadavky“, ale vidět za nimi celý kontext, vědět, co se, s čím propojuje a jaký to má dopad. Pro mě osobně je velkým přínosem, že se mohu opřít o znalost od úplného začátku a díky tomu lépe pomáhat uživatelům i kolegům.

 

4.  Je nějaký proces nebo oblast, která Tě baví víc než ostatní? 

Ano, nejvíc mě baví oblast autorizací. Je to téma, kterému se věnuji dlouhodobě a mám s ním bohaté zkušenosti z praxe. Líbí se mi, že právě správné nastavení oprávnění je klíčové pro bezpečnost i funkčnost celého systému – když je to nastavené správně, všechno funguje hladce. 

 

5.  V rámci projektu se vše točí okolo systému, aplikačního vzhledu a funkcionalit. Jak to vnímáš z pohledu zodpovědnosti za následné provozování? 

Z pohledu následného provozování je klíčové, aby systém nebyl jen nasazený, ale hlavně udržitelně nastavený. Proto pro mě bylo důležité, aby byla k dispozici kompletní dokumentace a aby byly funkcionality dostatečně popsány. Jen tak lze zajistit, že systém můžeme dlouhodobě spravovat, rozvíjet a zároveň poskytovat uživatelům kvalitní podporu. 

 

Děkuji za velmi zajímavý a inspirující pohled 

Petra Terbrová