Centrální nákupní systém Skupiny ČEZ nově nasazen i pro skupinu Severočeské doly

Cíle, výzvy a příležitosti

  • Nasadit centrální nákupní systém Skupiny ČEZ pro společnosti skupiny Severočeské doly  (Severočeské doly a.s., PRODECO, a.s., SD – Kolejová doprava, a.s. a Revitrans, a.s.).
  • Harmonizovat procesy nákupu i správu kmenových dat mezi Skupinou ČEZ a skupinou Severočeské doly.
  • Trvalé zvyšovat efektivitu nákupního procesu.

 

Implementované řešení

  • Centrální nákupní systém SAP SRM pro řízení vztahů s dodavateli.
  • Elektronická komunikace s dodavateli přes dodavatelský portál SAP SUS.
  • Automatizace rutinních činností.

 

Proč SAP řešení?

  • Funkční rozsah řešení v oblasti operativního i strategického nákupu.
  • Procesní i systémová integrace s SAP ERP  ve standardu řešení.

 

Provozní benefity

  • Sjednocení prostředí pro činnost nákupních útvarů.
  • Nastavení jednotného reportingu.
  • Zvýšení využití rámcových smluv.
  • Snížení transakčních nákladů na zajištění nákupu.
Centrální nákupní systém Skupiny ČEZ nově nasazen i pro skupinu Severočeské doly

Nasazení centrálního nákupního systému

Dokončení projektu naplnilo náš hlavní cíl harmonizovat procesy nákupu i správu kmenových dat mezi Skupinou ČEZ a skupinou Severočeské doly. Úspěšná realizace projektu umožňuje využít  všechny výhody, které systém přináší, a to včetně podpory elektronické komunikace s dodavateli.

Barbora Dvořáková, ředitelka útvaru Skupinový nákup a služby, ČEZ, a. s.
Řízení vztahu s dodavateli