Kontaktní centrum podporuje interakce se zákazníky napříč celou řadou kanálů, včetně telefonních hovorů, e-mailu, webového chatu, webové spolupráce a nově zaváděných interakcí prostřednictvím sociálních médií. Zvolená koncepce kontaktního centra má zásadní vliv na výslednou strategii IT i strategii kontaktního centra. Jaké výhody a nevýhody tyto koncepce přináší?
Existují dva základní principy jak přistoupit k realizaci kontaktního centra. Pro zjednodušení lze tyto dva principy nazvat „technologický“ a „procesní“. Zvolená koncepce má zásadní vliv na výslednou strategii IT i strategii kontaktního centra.
Z našich zkušeností vyplývá, že většina kontaktních center je založená na technologiích. Současně naše zkušenosti ze SAP CRM (onPrem) a SAP C4C (Cloud) projektů ukazují, že přechod od strategie založené na technologiích ke strategii založené na procesech přináší výhody – snížení nákladů, zvýšení efektivity i spokojenosti zákazníků.
Před více než 20 lety společnost SAP přišla se strategií založenou na obchodních procesech, která se v systému ERP (Enterprise Resource Planning) zhmotnila do podoby Interakčního centra (transakce CIC0). Pravděpodobně to byl také jeden z důvodů, proč Gartner před lety zařadil SAP do kvadrantu vizionářů.
Sinch Contact Pro, řešení pro kontaktní centra dříve známé jako SAP Contact Center (SAP CCtr), podporuje současné trendy, jako je umělá inteligence a vícekanálové samoobslužné technologie. Opakující se úkoly agentů, které ve značné míře nevyžadují vyhodnocování obchodního kontextu, lze automatizovat. Dnešní kontaktní centra implementují chatové/hlasové roboty. Až v případě, že je požadavek zákazníka složitější, dostane se interakce k živému člověku. Agenti potřebují rychlý přístup ke všem údajům o zákaznících a souvisejícím objektům, nikoli k přesným telefonním údajům. V Sinch Contact Pro se shromažďují informace o událostech agentů, což umožňuje vyhodnocovat jak technické údaje o komunikaci, tak obchodní údaje.
Tradiční kontaktní centra (CC) založená na technologiích získávají maximum ze své základní komunikační technologie, na které stojí – procesy, nástroje a dovednosti stojí především na technologii kontaktního centra.
Datový model je obvykle poměrně jednoduchý – 1 zákazník – N smluv – M telefonních čísel. Realita je však obvykle složitější: jedna fyzická osoba s jedním telefonním číslem může vystupovat jako spotřebitel a zároveň jako komerční zákazník společnosti, ve které je tato osoba zaměstnána.
V kontaktních centrech založených na obchodních procesech jsou agenti více zapojeni do kompletních podnikových procesů a komunikační technologie není jejich jádrem – jedná se spíše o podpůrný systém businessu, obvykle back-office.
Zaujal Vás článek a chcete se dozvědět více? |
Přečtěte si více o řešeních z oblasti péče o zákazníka a příběhy úspěšně realizovaných projektů.
Sinch Contact Pro SAP C4C Intelligent Sales Add-On Dynamic Visit Planning Add-On Service Agent Console Add-On SAP CPQ SAP CRM